onsdag 2 december 2009

Jag behöver inspiration

Sitter och binder lite flugor och upptäcker att jag behöver inspiration. Har bundit tre varianter på Green Highlanders. Har lite idétorka just nu när det gäller bindningen, så nu ser jag fram emot helgen och fredagen. Då vankas det flugbindning i Göteborg med kompisar förhoppningsvis med god mat och goda drycker. Kompisarna är riktigt duktiga på flugbindning så det ska bli riktigt trevligt och förhoppningsvis ge några nya idéer som jag kan införliva i mina egna kreationer.

Jag var i en sportfiskebutik i veckan och hittade en ny katalog från guideline, toppen tänkte jag och hoppades på att få se deras nya spöserie. Men till min överraskning så var det en flugbindningskatalog, så underbart. Mängder med flugbindningsmaterial och en del bilder på flugor som skapade inspiration. Nåväl nu är bind sakerna nerpackade och får vila tills i morgonkväll då det gäller att fördriva ledan på hotell i Västerås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar