tisdag 23 februari 2010

Inspiration







I lördags var jag och en fiskekompis på en liten men, fantastiskt inspirerande flugfiskemässa i Halmstad. Trots rådande väderlek så var det mycket folk där. Detta kan bero på de aktörer som var där. Det fanns representanter från Sportfiskarna, Guideline, Johan Klingberg samt Mikael Frödin. Under mässan var det också en paneldebatt om Fisket i Nissan och om fiskevården där.

Johan Klingberg höll ett anförande och visade lite bilder sedan blev det filmvisning med ett avsnitt ur hans senaste film. Johan avslutade med att ha en flugbindningsförevisning.

När det gäller laxfiske och laxflugbindning så var en av våra stora flugbindare där, Mikael Frödin. På ett mästerligt sätt trollar han fram de mest häpnadsväckande kreationer. Detta samtidigt som han på ett pedagogiskt sätt förklarar och svarar på frågor från oss församlade. Det blev mest flugor med turbokoner. Detta inspirerade mig till att åka hem och tillbringa natten med att binda lite flugor med just turbokoner. För er som inte var där men skulle vilja ta del av Mikaels Kunskaper så kan jag starkt rekommendera hans flugbindningsfilmer som håller hög klass.
Här kommer också några av de flugor som blev tillverkade under natten.

1 kommentar:

  1. Mycket vackert bundna och om jag inte har helt fel för mig... en del namnlösa mönster !!!
    mycket mycket fint

    SvaraRadera