söndag 9 maj 2010

Frustration

Lider fortfarande av sviterna från Thailand. Salmonella var inte att leka med. Det är märkligt att något som stavas så härligt salmon(ella) kan vara så otrevligt. Ännu en helg som jag har tillbringat nära en toalett. Fiskelängtan växer sig bara starkare för varje minut som går. Det visar sig i ett rätt lynnigt humör, irriterad och ofokuserad, inte ens flugbindning hjälper för att döva eller lugna. Denna vecka bjuder på en tur till vår huvudstad med jobbet, sedan blir det troligen fiske torsdag och söndag efter lax i Ätran och lördag så är det näbbgäddetävling i Karlskrona med sportfiskarna. Den sistnämnda är en tradition som jag och min far har tillsammans, så det kommer att bli kul. Det kan dock vara lite i tidigaste laget men det handlar ju bara om att ta fler fiskar än de andra så då är det nog inga problem;-)

2 kommentarer:

  1. Om du gör som förra året går det säkert fint, men det är klart att de blev misstänksamma när du var den enda som hade fungerande utrustning...

    SvaraRadera
  2. det viktiga är inte att vinna..... hahaha skojar bara. Det var inte mitt fel att deras utrustning låg under mina däck.

    SvaraRadera